Directing Talent

De expertise van DataDogs is niet alleen aanwezig in de methodes of de software die DataDogs zelf ontwikkelt. Om de klant zo goed als mogelijk van dienst te kunnen zijn moet elke Dog steeds nieuwe trucs leren.

Investering in consultants via drie kanalen

DataDogs investeert in de kennis van haar consultants via drie kanalen.

1. Via opleidingen en het delen van kennis

Opleidingen worden in overleg met oog op de functie en ambities van een consultant vastgelegd. Zij kunnen zowel technisch (e.g. certificering in bepaalde technologie), methodisch (e.g. opleiding tot SCRUM Product Owner) als ook soft-skill (e.g. communicatietraining) georiënteerd zijn. Elke consultant heeft hiervoor een eigen opleidingsbudget per jaar ter beschikking. Om het belang verder te benadrukken zijn het bereiken van de opleidingsdoelen ook deel van elke beoordeling.

2. Kennis delen onderling

Kennis delen onderling wordt in de context van elk assignment uitgevoerd naar het principe van gilden. Ouderwets ook bekend als meester en gezel principe. Dit betekent dat ervaren consultants het voortouw voor bepaalde onderwerpen nemen en een positie als thought-leader hebben. Zowel richting klant als ook intern. Met regelmaat worden onderwerpen in het formaat van een 3rd Friday event met alle DataDogs gedeeld, waardoor er ruimte ontstaat voor het elkaar inhoudelijk uitdagen en van elkaar leren.

3. Buddy systeem

Een buddy systeem voor nieuwe medewerkers, zodat de start bij DataDogs soepel verloopt. Dat betekent dat de buddy zowel inhoudelijk steunt als ook bij vragen rond om DataDogs interne zaken voor een vliegende start zorgt. Niemand zit tenslotte graag bij een diner midden in een groep onbekende.

Werken bij DataDogs